Ikut saya jika sudi....

Friday, April 15, 2011

KEK COKLAT MOIST

Resepi kek ni aku x ingat salin kat mane tapi bila dicuba kek ye memang sedap n moist sangat.Sampaikan bila orang order kek coklat moist aku akan guna resepi ni.Kek ni ikut resepi kena kukus tapi aku x pandai kukus2 ni so aku wat kaedah 'steambath'.

Bahan2 n kaedah pun senang tuk dikuti.

KEK COKLAT MOIST

Bahan A (gaul rata dlm periuk,panas api perlahan sampai sebati)

1 cawan koko
1 cawan gula
1 cawan minyak masak
1/2 cawan susu pekat

Bahan B

3 biji telur
1 1/4 cawan tepung gandum + 1 sdk baking powder + 1 sdk baking soda (ayak sama)
1 sdk esen vanila

Cara-cara:
  1. pukul telur sampai betul2 kembang
  2. masuk bahan A dalam telur & kacau sebati
  3. masuk tepung yg telah diayak & kacau sebati
  4. masuk dalam acuan bergris & kukus 1 jam.(saya bakar kaedah 'steambath')




   

Selamat mencuba!!!!!!

Tuk icing & topping tunggu n3 lain ye?Nanti saya post kat sini...Ni tuk kek je dulu.Saya juga ada guna resepi coklat moist lain tuk kek tempahan saya.Akan saya tepekkan kat sini bila saya rajin nanti ok.
Byeeee.........................

No comments:

Post a Comment