Ikut saya jika sudi....

Sunday, March 13, 2011

Apam oh Apam

Hari ni aku wat apam lagi tuk kali kedua.Aku wat apam nasi.Resepi ni aku cedok dari rakan KR n Blog http://www.houseofmamalynn.blogspot.com/.

Abaikan jele kaler2 yg aku wat ni ye coz saje gatal2 tangan main ngan kaler2 ni.
Resepinyer ialah:

Apam Nasi

2 cawan nasi
2 1/2 cawan air
1 cawan brown sugar
3/4 cawan gula biasa
2 cawan tepung gandum
2 cawan tepung beras
1 sdk mauripan

Cara - caranyer:

Nasi,air n gula blender sampai hancus
Masuk tepung gandum,tepung beras n mauripan dalam adunan yang di blender tadi & kacau.
Perap selama 3 jam dalam bekas bertutup.
Bio kembang setaman.
Pastu masuk dalam bekas kecik2 n kukus 15 minit
Siappppp.....leh ngap

Tips:

- nasi blender sampai hancus supaya kuih gebu
- bekas kecik sapu minyak.aku sapu marjerin
- api kena beso

Selamat mencuba..............


Malam tadi aku wat adunan ye.pas pagi tadi baru aku kukus.Ni aku wat 2 bancuhan.Cik Abg bawa g tempat keje.lagipun kakak ye minta aku wat kan.



Ni masa masih dalam kukusan


Ni apam pertama yang aku wat dulu

ni nak tggu masuk kukusan

tadaaaa......dah leh mam.......


No comments:

Post a Comment