Ikut saya jika sudi....

Friday, April 1, 2011

Oreo Cupcake

Semalam dari siang aku duk skodeng resepi orang di internet.Sekali aku terjumpa le resepi yang mudah tuk wat kapkek dari blog CMG.Malam tu aku pun mula kan operasi aku membuatnyer.Resepi ni aku rasa mudah coz semua bahan dimasuk sekali & putar sama dia......

Pas aku godek2 kat dapo maka terhasillah kapkek aku.Aku guna oreo perisa aiskrim.Tadaa............


Disebabkan bekas kapkek dah out of stock maka terhasillah kapkek dalam bekas muffin.Apa2pun hentam jelah janji leh makan.

Dibawah ni aku kongsikan resepinyer:

Oreo Cupcake

125gm mentega
1/2 cwn gula perang @ soft brown sugar
1 cwn tepung naik sendiri
1/2 camt baking powder (diayak bersama tepung tadi)
2 biji telur gred A
1/2 camt esen vanila
5 keping biskut oreo,kisar halus bersama krim dia

Cara-caranyer:

- panaskan oven 175c.sediakan cupcake.ketepikan
- dlm mangkuk pemutar,satukan mentega,gula perang,telur,tepung,esen vanila.
- putarkan hingga rata & sebati pada kelajuan perlahan.
- kemudian putar pada kelajuan tinggi selama 2 minit.
- masuk oreo yg dikisar,putar sebati.jangan terlebih putar.
- isi 1/2 (jika nak letak icing) @ 3/4 penuh dalam setiap cup.aku letak 3/4 coz malas nak letak icing.
- bakar 10-15 minit bergantung pada oven masing2.
-sejuk atas jaringan sebelum dihias @ hidang begitu saja.

Selamat mencuba.......

No comments:

Post a Comment