Ikut saya jika sudi....

Sunday, April 3, 2011

Sambal Isi Ikan Jaket & Kentang

Wakakakaaaaa....hari ni aku mencipta resepi hentam aku sendiri janji kenyang.....Nak dijadikan citer ikan jaket bakar banyak dalam peti ais n xde sape nak makan.Anak aku lagile bila dia tengok ikan tu dah hitam kena bakar.Aku ni terfikir2 apa nak wat ngan ikan ni supaya x terbuang.

Jeng....jeng....jeng....maka terhasillah idea dikepala aku tuk wat sambal isinyer aje.Apalagi aku pun mula le menokok tambah resepi aku ni dengan kentang.Mula2 aku goreng kentang.Pas baru aku wat sambalnyer.....

Meh aku citer sikit sal sambal,apa saja yang dinamakan sambal kat umah aku ni memang laju so aku x yah susah2 nak fikir resepi.Kalu buntu xde resepi wat je sambal apa2 gerenti berselera deme makan.



Inilah sambal isi ikan jaket ngan kentang aku tuk makan tengahari tadi.Kalu aku tinggal ngan anak aku je memang resepi simple je coz aku x biasa makan banyak2 lauk n anak aku kalu dah ada sambal xyah lauk lain.Kalu hari menyambal jangan masak nasi sikit alamat kena masak selalu le coz anak aku akan berulang makannyer cam x makan.

Aku kalu dah buntu nak memasak memang le kalu timbul je idea mulale masak yang pelik2 janji kenyang.Kadang2 apa yang aku buh dalam masakan tu kalu org tanya aku xleh jawap balik.X yah org tanya aku nak wat balik pun x sama dah coz resepi campak2.

Wallah.....aku rasa sedap le sambal aku ni kalu org lain x tau le coz aku pun memang suka sambal.Heheeeee
(sape lg nak puji kalu bukan diri sendiri)

Ok.saper nak cuba idea aku ni dipersilakan lah....Resepinyer x yah le aku letak sini kome pun tau camner nak wat sambal cuma diolah isi bahannyer aje.

Sampai disini saje celoteh aku tuk kali ini dah xde idea dah.Sebenonyer dah ngantuk.

Bye....Wasalam.....

2 comments:

  1. yg simple2
    tulah yg paling sedap...
    berambah nasik..huhu

    P/s:sy dh folo-salam kenalan..huhu

    ReplyDelete
  2. betul ladyzamea.kadang2 lauk telur ngan sambal kicap je pun dah selera makan

    ReplyDelete