Ikut saya jika sudi....

Saturday, April 9, 2011

Pulut Kukus & Kuah Durian

Hari ni ujan lebat lagi petang.Tension tul aku bila ujan umah aku banjir.Mula le aku nak marah orang bila banjir ni habis umah penuh air.Yang x masuk air cuma bilik je.Aku pun x tau le org ni wat umah gane.Umah ni dapo tinggi pas turun ke ruang tamu.Bila ujan lebat air masuk kut dinding nbanjir sampai ke ruang tamu.Sakit jiwa aku rasa bila penuh air satu umah ni.Dah le tiap2 petang ujan.

Dahle malas nak citer sal umah banjir ni meh kita citer sal makan lak baru hilang tensen.Petang tadi aku terlebih rajin maka terciptalah makanan tuk mengisi perut yang berbunyi ni.Aku pun memula operasi.Aku belah durian n mula membuat kuah doyan.Sambil kuah doyan masak aku  pun mula terfikir nak tanak ke kukus pulut ni.Ntah nape aku ter rajin maka kuo le kukus n aku pun mengukus pulut.X penah2 aku ngukus pulut selalu kalu nak makan aku tanak je.Hari ni tu le aku kata x tau nape rajin sangat.Aku pun kukus le pulut.


X lama pas tu maka siaple kuah doyan n pulut kukus aku.X sabo nak makannyer.Nampak cam sedap tapi lum rasa lagi sedap ke tak.Aku rasa sedap kot.(sape lagi nak puji kalu x aku sendiri puji masakan aku).Heheeee :)

Ok le aku nak g makan pulut doyan jap.Jumpa lagi di n3 akan datang.....Tungguuuuu................

 

No comments:

Post a Comment